Saturday, August 25, 2007

Vintage

Een jaar of 3 1/2 geleden heb ik van mijn vriend Arno een trui gekregen. Ik was en ben nog steeds helemaal gek op dat ding. Hij is gebreid van 80% acryl en 20% wol en heerlijk zacht. Tegenwoordig koop ik liever geen kleding of wol met zulke grote hoeveelheden acryl, maar goed. De kleuren zijn prachtig en verlopen van hazelnootbruin-grijsgroen-flessengroen-turkooisblauw. Ik heb het ding ontzettend veel gedragen. Intussen is de mode nogal veranderd. De truien zijn nu langer, meer over de heupen of ultra-kort, zoals bij de bolero. Mijn trui sluit qua model niet meer aan bij mijn wensen. Daarom dacht ik: als ik hem nou eens helemaal uithaal en er iets anders van maak! Dus zo gezegd zo gedaan. Inmiddels ligt ie voor de helft uit elkaar en ben ik een proeflapje aan het breien voor een bolero in kimonovorm. De wol is natuurlijk niet meer helemaal glad. Door het dragen en wassen zitten er al behoorlijk wat pluizen op en is het licht vervilt. Gelukkig is vintage (tweedehands-look) helemaal trendy... Ik ben benieuwd of het wat wordt.

No comments: