Friday, September 14, 2007

Brei collega

Ik werk bij Simon Levelt to Go, een soort espressobar. Bij vlagen heb ik een heleboel klanten, maar zo nu en dan heb ik niet veel te doen. Om de tijd toch een beetje zinvol door te komen, had ik vandaag een breiwerkje bij me. Op een gegeven moment kwam er een vrouw de zaak in.
"Ah! Een klant!" Was mijn eerste gedachte.
"Ik ben een collega van uit de winkel" Zei ze.
De winkel van Simon Levelt zit een paar deuren verderop. Ik voelde me lichtelijk betrapt. Al breiend...
Zegt ze: "Ik zag je breien en ik ben zelf ook een heel grote breifreak, dus ik MOEST even komen kijken. Hé, dat is dat en dat patroon uit de Knitty!!! Die heb ik ook gemaakt!!!"
Dat was natuurlijk wel hartstikke leuk! Ze is niet iemand die af en toe wel eens een keertje breit, nee, ze is een echte fan! Ze vertelde me dat ze Stitch en Bitch in Utrecht heeft opgezet. Ik werd dan ook direct uitgenodigd om eens te komen meebreien in de Winkel van Sinkel op dindagavond.
Spontaan heb ik me opgegeven bij de SnBUtrecht Yahoo Group. Ik wilde al een hele tijd een keertje gaan, maar durfde nog niet zo goed. Nu heb ik geen excuus meer. SnB, here I come!!!

No comments: